tisdag 30 september 2008

Från tröttmössa till glad..

Denna dag började lite halvknackigt då jag var bra trött på morgonkvisten. Missade den vanliga bussen med typ 5 sekunder. Sprang en hyffsad strecka så jag skulle hinna med den rackarn men icke. När jag var ca 5 meter från bussens bakdel så kör den naturligtvis iväg. När jag kom fram till skolan var det ingen större fara då våran lektion just börjat. Lektionen började med att vi fick tillbaka prov nr 1 och 2. Vart lite nervöst men hoppades på att få GK dvs. godkänt i allafall, så går man ju ut plugget med ett hyffsat godkänt betyg. Resultatet vart MVG vilket betyder högsta betyg alltså Mycket Väl Godkänd. Var inte illa alls då jag bara haft högsta betyg i bild förrut. Prov nr 2 då.. det var lite klurigare och jäklarns massa beteckningar/symboler och sånt att komma ihåg tyckte jag men vände på pappret och ser resultatet VG vilket i sin tur betyder Väl Godkänt. Dagen bättrade alltså på sig en hel del.



Frukost inhandlades på Subway som ligger i huset bredvid skolan. En hyffsat god baugette som var på tok för dyr. En macka som är en fot lång för 64:- e ju sjukt dyrt.. men den var som sagt hyffsat god i allafall. På lunchrasten kom nästa glada besked... jag kommer att ha min gamla firma RADI som personlig sponsor på matchtröjan i innebandy. Äntligen var det löst så slipper man betala en summa själv som går in i klubbkassan samt betalar min licens m.m! Tack RADI!

Nä nu är det dags för middag. Vad sägs om kyckling.. kanske ska fixa till en gryta med dijonsenap, dragon, paprika, champinjoner, lök & vitlök. Bra plan Jan, bra tänkt Bengt, bra rim Jim!

6 kommentarer:

Anonym sa...

vad kul att det går bra för dig!

kram ingrid

Anonym sa...

iiiiiiih så kul..Grattis till VG och MVG!!

Stor kram =)

alebark sa...

Tack gumman! Lär väl gå lika bra för dig om jag känner dig rätt ;)
Tyvärr får man ju inge kårleg men ska nog klara mig ändå!

alebark sa...

>> Feja: Tack du med :) Dig vet jag ju redan att det går galant för.. du får ju kanonbetyg du med :D

Anonym sa...

Grattis, kingen! Hade inte trott på nåt annat än bra resultat för dig! :)

maggan sa...

Grattis pöjk till proven,klart som korvspat att du fixar skolan me flaggan i topp :)