söndag 28 september 2008

Seriepremiärer


Helgen var riktigt lugn och skön. En massa skit på tv och lite lagom pluggande till morgondagens prov. Kanske hade det blivit en öl eller två igår lördag om jag nu inte skulle haft seriepremiär i innebandy denna söndag.

A-laget åkte till Uppsala för att möta Nyby och det slutade lyckligt med en Alunda IBF seger med 6-3. U-laget (vårat B-lag fast vi är anmälda till vanlig serie istället för B-lagsserie) tog emot Söderö SK i Olandshallen. Kan väl säga att den slutade strået lyckligare. Vi körde över dem totalt och vann till slut med 10-2 men då ska det tilläggas att vi brände många chanser. Jag fick äran att bära kaptensbindeln och det firades med ett mål. Antar att man fick bära den för att man var äldst samt för lång och trogen tjänst. Jag började spela i Alunda IBK 2 år efter att ett par av grabbarna i dagens lag föddes. Kul var det minsann och räkna med att både A & U-lag kommer att håva in poäng denna vinter.

Skolan då. Jovars det går faktiskt riktigt bra och är faktiskt ruggigt kul. Har ju inte pysslat med dessa saker innan så allting e ju nytt, fast det går förvånandsvärt bra. Imorrn har vi dock prov. Känns som om jag kan detta med ritningar och ritteknik men man vet ju aldrig. Jag satsar ju helt klart på att få minst godkänt på detta prov och det ska nog gå galant. Blir lite mat nu och sedan lite mer läsa så ska det gå vägen.

Forza Alunda IBF

Inga kommentarer: