lördag 30 augusti 2008

Alunda IBF vs. Loke IBK (träningsmatch)


Denna lördag vart det min första hemmamatch i AIBF-tröjan sedan säsongen 96/97. Tyvärr fanns inte mitt gamla nummer 96 i bagen så fick ta det närmsta och man fick kränga på sig #97.Har ju ställt in mig på matchande i B-lag detta år men nu fattades det folk och man fick dra på sig den sk. A-lagströjan. Måste väl erkänna att min klubbteknik verkligen är kass för tillfället men jag orkade hela matchen och bara det en framgång. Motståndet stod Loke IBK för.. dom ska spela i div 2 detta år så vi hade verkligen inga höga förväntningar. Efter 4 minuter ledde dom med 0-2 och folk trodde nog att det skulle vara över men ICKE sa Nicke! Innan folk visste ordet av så hade vi förvandlat 0-2 i baken till en ledning med 3-2. Vi saknade en hel del folk så det var väl 3-4 spelare som vanligtvis inte spelar i A-lag längre. Trots att vi hade kort om folk så hade vi ledning fram till 19.18 i sista perioden.. mellan hade det hunnit bli 4-2 och upp till 5-4.. då kom ett hårt skott i krysset från en Loke-spelare och alla trodde väl på ett slutresultat på 5-5. När det var ca. 5 sekunder kvar skrek alla på bänken till vår stabile back C att det var dags att avlossa kanonen.. och som han gjorde det! Ett riktigt höstlöv som träffade både en täckande spelare och målvakten innan den letade in sig i bortre krysset. AIBF vinner alltså mot div2-gänget Loke med 6-5. Sista målet görs 3 sekunder från slutet.

Roligast denna dag var nog att man fick träffa gamle radarpartnern H.S som oxå hade blivit kallad pga. för lite folk. Var som sagt säsongen 96/97 som man senast spelade på en forwardsposition utanför H.S. Denna dag fick han dock spela back vilket aldrig inträffat förrut.

Ruggigt bra kämpainsats av allihopa idag.. mycket kvar att träna på men det ser ut att gå åt rätt håll i allafall. Nästa helg står det Uppsala Cupen på schemat och det innebär 3 matcher på lördagen i allafall. Hurvida man får vara med eller inte har jag inget svar på i skrivandets stund men får jag frågan så är det ett självklart ja!

1 kommentar:

Anonym sa...

Woho..kul !!