lördag 11 oktober 2008

Hem..

.. GÅNG! Var på överraskningsfest hos J som fyllde 26 år. Riktigt trevlig kväll. Startade med att vi hade förfest hemma hos mig. Efter en halvtimme ungefär var det dags att hämta pizza åt fröken E och jag passade på att smita in på lilla tobakskiosken ner för backen. Väl där så bad jag om lakritstobak till min vattenpipa men mannen bakom disken svaraden: Näää tyvärrrr.. men jag har nåt bättre! Ok svarade jag, vad är det då? dobblaple svarar mannen! Vad frågar jag. Dobblaple säger han stolt en gång till... men jag har ananas oxå säger mannen. Äpple blir bra svarar jag. Mannen tittar på mig och säger: Nänä iiinte äpple.. dobbelapple.. det är 2 apple!
Prima sa jag och handlade.

Dubbeläpple (2 sorters äpple) smakade lite lakritsaktigt och var ruggigt god.

Hos J var det mycket trevligt och hans fästmö skapade goa nyponshots. Pratade med riktigt skojiga rockare och var på prima humör.

Snart var festen slut och det var dags att kila hem (05.15) och jag mötte kylan ute med mycket hunger i magen. Hur skulle jag stå ut hela vägen hem? Svaret var lätt. Efter ca 20 minuters gång såg jag en stor Statoilskylt och benen bar mig raka vägen dit. En mosbricka katamaran fick det bli. Röksuget efter festen var brutal så ett paket billighetscigg fick det oxå bli.


Mosbricka katamaran (dvs 2 korvar) med bostongurka och en Pucko.



Pucko och det obligatoriska festpaketet billighets-cigg.

Äntligen hemma och dags för bingen. Imorrn blir en mycket trevlig dag trots eventuell baksmälla...

Kontentan är att J och hans fästmö T är riktigt bra människor som gillas massor. Gångvägen hem på ca 50 minuter står man ut med om man får galant shopping.
Sov gott.. imorrn e det en ny dag med nya möjligheter. SKÅL!

1 kommentar:

Anonym sa...

korv med mos, pucko å lågpriscigg....oslagbart!! man skulle nästan kunna tro att du kom från en håla!? ; )