måndag 27 oktober 2008

R.I.P The Hellacopters.. tack som fan!!!



Var på The Hellacopters näst sista spelning och för mig var det grymt bra. Stående i min gamla turné Hellacopters t-shirt från -97 så kunde man bara älska det man hörde. Med ett par tri starka humledrycker under västen kunde det absolut inte bli fel. Hellacopters går på scen och jag blir grymt peppad på en bra konsert. Tajta som vanligt med musik som rycker med vilken människa som helst. Hade inte mycket att säga om låtvalet även om jag hade velat hört ett par hits till men det hade vart svårt att få dessa herrar att spela hits i ca 4 timmar utöver tiden som var utsatt för denna spelning. Mellansnacket uteblev nog i stundens allvar vilket man oxå kan skåda på deras sista spelning. Trotsallt får jag höra hit efter hit och det ljuder underbart i mina öron. Denna kväll var paradiset precis som de andra 5ggr jag sett dem live genom åren. The Hellacopters är och förblir mina stora idoler så mycket kan sägas. Tyvärr var det ju sista gången och det förblir en sorgens dag. Musiken lever vidare i LP/CD/MP3-form som tur är men det är verkligen inte samma sak och det kan nog alla intyga som sett dessa gossar live. Tack som fan!

Såg även sista spelningen nånsin som sändes via www.myspace.com/hellacopters och vart fanken tårögd när dom sänder bilder över publiken i 5 min efter att konserten är avklarad. Folk bokstavligen gråter och jag är benägen att hänga på. Tycker det e så sjukt trist men förstår ju varför. Men VARFÖR?? Uscha! Rock & roll is dead!!!

R.I.P The Hellacopters

1 kommentar:

Anonym sa...

Satt också och titta sista spelningen på myspace...