tisdag 14 oktober 2008

Härlig start


Denna vecka startade ju verkligen härligt. Min härliga vecka tjuvstartade i söndags då det var innebandymatch som vanligt. När ca. halva matchen gått så står jag i sarghörnet på motståndarnas sida. Jag har bollen och sticker till höger och så sen snabbt tillbaka.. då minsann fick deras back in ena foten mellan mina fötter och jag sätter ner högerfoten på backens fot och så smäller det till. Stukad fot! Foten lindades hårt för att stoppa ev. blödning och det började kännas bättre. När jag tog av lindan så var det fortfarande rätt oskönt så vi konstaterade att det inte vart nå mer spel denna match. På söndagskvällen så började foten stelna till ordentligt och det gick faktiskt inte att gå på den... men som tur är så e jag ju innebandyspelare och har därmed ett par klubbor jag kan använda som käpp.

Igår (måndag) tog jag taxi upp till Akuten för att se va dom hade att erbjuda. Eftersom jag vet att det ev. kan dra ut på tiden så käkade jag lite mat och laddade min iPod i några timmar innan jag beställde taxi. Grymt lycklig över det idag.

Dagen såg väl ut ungefär såhär:

16.30 Kölapp och väntetid ca. 4 minuter. Galant tänkte jag.. detta kanske går fort.
16.35-18.30 Rast på stället i väntsal. Röda Korstet-gumma bjussa på en kaffe
18.30-18.35 Läkarprao (läkarkandidat) kollar foten och vill ha röntgen.
18.35-19.00 Rast på stället i undersökningslokal med tidningen "Golf Digest"
19.00-19.05 Läkarprao (läkarkandidat) och läkare kommer fram till samma sak även denna gång.. röntgas bör jag
19.05-19.30 Rast på samma ställe och även med samma tidning
19.30-20.00 Hoppandes på kryckor samt vila på röntgens väntsal
20.00-20.10 Röntgenplåtar tas.. röntgengumman tyckte jag var exemplarisk
20.10-21.00 Rast på stället i röntgens väntsal
21.00-21.05 En bild var svår att tyda pga. svullnad så en ny bild tas
21.05-21.30 Rast/vila i samma väntsal vilken är helt dödstyst
21.30-21.31 Röntgengumman säger att bilderna är klara så tillbaka till ortoped för utlåtande
21.31-22.10 Lite väntan på utlåtande i ortopedens väntsal
22.10-22.11 Läkare säger att jag har en kraftig stukning och får ett rehabprogram
22.11-22.29 Väntan på sjuksyrra som skall linda foten med elastisk binda
22.29-22.30 Sjuksyrra lindar fot och det är dags att hoppa hem

6 underbara timmar på TV-sjukhuset Ackis.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastiskt....5 timmar..usch.
Tror, vet inte till hundra att om du hade ringt Familjeläkaren och han/hon ordnat en remiss åt dig så hade det gått fortare. Prova det nästa gång du gör dig illa!

Krya på dig!

maggan sa...

AJAJAJ det där ser inte roligt eller icke smärtsamt ut :( 6 timmar fy tusan å utan datan wow :( Du ska se ut som om du inte hänger med här i livet,liksom att du e helt borta så kommer du in fortare,så gör jag :)Men dom vill väl ha valuta för pengarna sörrö därför får man vänta.Sköt om foten nu så du får ha den kvar länge (alltså utan svullnad då):) kram mamma

Kenneth Grönwall sa...

Fy fan, inge kul du och ja jävlar vad man kan få vänta det det närmare en arbetsdags fö rmig med då jag bröt nycjelbenet för en jävla massa år sedan...så dte verkar ju inte blivit snabbare direkt.
Hoppas det läker piggt och glatt!

Anonym sa...

aj fyfan..jag vet hur ont det gör...stackare. Skönt att du bor på 4 våningen utan hiss..gha..

maggan sa...

ÅÅ,,inte nog me att foten e som den e,nu visar du stukade munnen oxå såg jag,inte lätt när man har ont då:(