fredag 4 april 2008

Skål tamejfan!


Hemlig aktivitet med efterföljande middag!
Denna dag började som vanligt med arbeta från kl. 07 men direkt efter lunch så stämplade vi "Tjänsteärende UT" och stack iväg på "hemlig" aktivitet med våran lilla arbetsgrupp på 10 pers. Vart många funderingar om va det skulle kunna vara, bla. chokladprovning, höghöjdsbana eller kanske nån trist "lära-känna-varandra-i-gruppen-övningar" men ack så fel alla hade!
I våran grupp har vi en konstnär som pysslar med lera. Vi fick naturligtvis åka till hennes ateljé och leka med lera. Riktigt kul då jag inte sysslat med det sedan högstadiet. Uppgiften var att göra en slags ansiktsmask efter eget tycke. Maskerna varierade i fantasi kan jag lova. Allt från Meduza-ansikte till Slipknotmask medans nån gjorde ett ansikte som såg mer ut som Betty Boop. Själv gjorde jag ju såklart en döskalle. Var riktigt skoj att arbeta i lera.. nästan så man skulle köpa sig ett ton. Resultatet av konstverket kommer inte att synas förrens om ca. 2v då leran torkat och sedan ska den in i ugnen på 1200 grader. Får se om det kommer upp nån bild på det hela så småningom.

Nu har jag kommit hem och tagit mig en full kaffekopp med whiskey och skall snart in i duschen för en renovering innan det är dags att gå ut på Texas Long Horn och käka med gruppen. Innan middagen så hinner jag nog med ett par koppar whiskey och ett par rundor Wipeout som jag just fått i postfacket.

Skål tamejfan! Som Jacob Dahlin skulle sagt!

Inga kommentarer: