måndag 2 juni 2008

Inför Sweden Rock Festival

Åhh det är så nära nu. Denna tid varje år är sommarens höjdpunkt. Massa öl, tält, gamla vänner, nya vänner, Langos, Bajamajjor och en hel del musik med. Är ordentligt laddad för denna upplaga av SRF trots att den erbjuder sämsta startfältet på många år. En del godbitar finns det ju såklart som Ace Frehley, Volbeat, Mustasch, Judas Priest mfl.

Vad händer då denna måndagsmorgon? Eller rättare sagt va händer på söndagen? Jo jag får ont i halsen och tänker att det lägger sig tills imorrn. När man vaknar idag känns det som feber och har gula geleklumpar i halsen av size pingisboll. Åker till jobbet och känner mig bra hängig men jobbar på och dricker en jäkla massa vatten.
På eftermiddagen kände jag att nånting måste göras.. Ipren och vatten hjälper inte fullt ut så jag fixar till ett groggrecept i skallen som skall intagas så fort det bara går. Nu är groggen färdigblandad och ska svepas med omsorg och förmodligen med en del kräkreflexer på helspänn.

Recept: Ca ½ dl färskpressad citronjuice, 2st STORA vitlöksklyftor, 4 st långa chilifrukter med styrka a'la Piri Piri, 4-5 skakningar cayennepeppar ur en kryddburk. Blir den för klen tar vi en till.. inte svårare än så!

I med allt i en salig röra och använd apelsinjuice som groggvirke, efter eget tycke. Jag hällde i ca 125ml för att få minimalt att svepa.
Skål, cheers, salud!

Själva "spriten"!

Groggvirket på plats!

Skål tamejfan! Friskare tag imorrn hoppas vi på.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lät inte smarrigt det där men va gör man inte för att bli frisk!

Hoppas du lyckades!

// Feja