onsdag 12 mars 2008

Då kör vi!

Kan andra så kan jag
Dags att börja blogga då. Vet inte om det e min grej riktigt men kanske kan va skoj om man lyckas formulera sig ordentligt. Tycker nog det e kul att formulera sig knasigt och så ibland så får se vart detta leder!

Livet
Förkylningen är näst intill omöjlig att utrota. Har dragit i mig en hel drös med c-vitamin, varje rätt jag ätit (förrutom frukost då) har innehållit minst 4 klyftor av den allmänt ökända bakteriedödaren vitlöken, ändå sitter förkylningen i som en hulling i kroppen. Går nog över ska ni se. I övrigt så e jag glad som vanligt.. var inte längesen jag skrev på nytt kontrakt på lägenheten så jag e nöjd. Snart är det påsk.. är det nåt att ha det? JA det finns ju för fanken påskmust så det e klart det e bra! Ledighet är inte heller helt fel, önskar att penningpungen var lite mer fylld dock.

Undrar hur det går för min lillebror!? Den i Spanien alltså, han borde va online snart. Han har nämligen fixat bredband direkt till lägenheten i Spanien men det skulle ta ungefär en månad och har nu tagit betydligt längre än så.. men dom lever ju efter mottot mañana mañana så det kan ju komma igång vilket år som helst.

Lillebror 2 som fortfarande håller sig hemma har haft telefonintervju på ett företag och hoppas nu att han kan få sitt första riktiga jobb efter studenten. Hoppas på att han får det.

Syster ska göra klart sin tatuering i helgen som hon börjat på. Den blir nog naisse värre.. nästan hela underbenet. Systerdottern J ska även börja på dagis. Fanken va det går fort, hon var ju bara en liten skit nyss och nu springer hon runt och dansar till pop??musik. Kul när hon dansar men borde styra upp hennes musiksmak helt klart! Lite rock 'n roll och headbang hade vart ännu roligare att se på.

Sport
Igår blandades känslorna för mig i sportens värld. Mitt Djurgården förlorade med uddamålet hemma mot Linköping trots en massiv press i slutet. Tror att 1-0 hade vart en nödvändig start i denna matchserie där Linköping har en xtra match hemma. Kul att kvartsfinalen visades på en kanal man har i allafall.
Ljuspunkten kom när Liverpool spöade Inter BORTA!! Mycket nöjd vart jag minsann.. nu tänkte jag dra till med att jag hatar Inter men det e lite starkt orda va? Man kan sen gammalt bara hata krig och AIDS! Borde dock införas att man även får hata Inter.. likaså Manchester Utd.
Tror att Liverpool kan gå långt i år. Gör mycket mål och ser hyffsat stabila ut bakåt med. Fernando Torres vart ju en ruggigt skön värvning. Har alltid gillat den killen trots att han har spelat i "fel" lag. Nu har han äntligen hittat till en bra klubb han kan gå långt med i cuper m.m. Tror han e uppe i 26 mål redan denna säsong och fortsätter han i detta tempo kan han komma upp i min gamle idol Kenny Dalglish nivå på 31 baljor i sin debutsäsong för Liverpool.
Go Torres!

Musik
Inget nytt att komma med idag inte.. ska kika runt lite på Myspace och se om det finns nåt nytt att nappa på.

Dagens låt
Desultory - Winter


Spel
En mix i CoD4 vid 16.00 där vårat mixlag vann över några polacker.

För dom som inte vet så spelas det en del dataspel. Ja vaffan jag är singel och det är ett mycket bra tidsfördriv. Call of Duty-serien är spelet som går varmt hemma. Är definitivt ingen WoW:are utan det ska skjutas, springas och kastas granater kors och tvärs. Visst datanörderi på hög nivå men ack så kul. Finns många likheter med de flesta lagsporter och det är vad man växt upp med. Tror inte killar växer ifrån sånt där.. verkar minsann inte så. När det skaffas barn så handlar mannen bilbana som han kan träna på i 4-5år innan han äntligen får spöa sin lille son i att styra de små bilarna runt runt på en plastbana. Efter ca. 3 dagar får iofs pappan stryk av sin son i densamma. Tror verkligen att vi aldrig växer upp vi killar.

Jag spelar med gamla ungdomsvännerna från Östhammar och vi kallar oss Pennyground Soldiers (Penny = Öre, ground = grund) och har varit uppe på 4:e plats i Skandinavien som högst, men det var i CoD2 det nu är det CoD4 som gäller för många av oss.
Namnet kom av att vi som oftast vistades ute i Öregrund om somrarna. Kompisen K's föräldrar hade stuga där ute så vi var där hyffsat ofta på galej.
Vi startade som ett kompisgäng men efter hand så fick även yngre bröder vara med och även kompisar till de yngre. Efter ett gäng månader av krig så anslöt även folk från en annan klan. Nu i dagsläget är vi nog 18 st men där bara 9 är aktiva soldater medans de andra spelar trista MMORPG-spel där man samlar kottar och byter ryggsäckar med varandra som tex. WoW.
Kika in på http://www.pennyground.com/ för mer info om oss.


Första inlägget klart.. gick ju som smort.

Inga kommentarer: