lördag 22 mars 2008

Härlig kväll med Juventus



Derby d'Italia
Då var ännu ett Derby d'Italia avgjort då och mina grabbar i Juventus åker hem till Turin som vinnare. 4 poäng av 6 möjliga detta år mot Inter är ett mycket trevligt facit och det känns helt klart som om CL-platsen är bokad. Var en jämn match men när 2-0 kommit så vart det nästan lite lekstuga för Juve. Detta berodde väl mest på att Inter chansade framåt mer och att Materazzi tabbade sig ett par ggr. Del Piero var bra som vanligt men va gör karln när han och Trez kommer 2 mot 1?? Det SKA va mål! Likaså när han kom in från kanten och Trez är helt fri i mitten men Del Piero avslutar själv. Gillade helt klart kommentatorns kommentar ".. tråkigt att se, Materazzi en av de största fuskarna i såna lägen" precis när ett finger snuddat skäggfjunet på Matrix och denne nästan slänger sig bakåt och håller händerna för ansiktet!
Skön vinst helt klart och spelar Inter såhär så tappar dom nog Scudetton till Roma. Det gör mig inget... mycket hellre Roma än Inter! CL kommer dock att bli en bättre turnering nästa år utan trista Milan och istället med Juve!

Lite lördagshumor


Påskägg eller på skägg?
Påsken är här och likaså snön! Jag har mycket godis men inget påskägg.. känns som om det kvittar! Jag vill ha varm vår nu.. helst sommar såklart. Ganska lugn påskhelg för min del. Var fyllechaffis igår och inatt. Inte att jag var full och körde utan att jag körde ett gäng som var fulla. Direkt efter jag skjutsat hem folket stannade jag hos bilens ägare på efterfest eftersom det vart utlovat på resan in till krogen. Startade igång efterfestandet hyffsat vid 3-snåret.. ett gäng öl och en cider rann genom kroppen på kort tid! Tyvärr hann H somna innan efterfesten ens var igång haha. Tur för honom dock då han skulle jobba idag på dan. Han var inte speciellt sugen på idag när han vaknade trots att han somnat så tidigt! A lyckades få i sig en cider medans L tog varannan vatten! Eller varannan e ju fel.. snarare endast vatten. Vart ju trevligt ändå till slut och pizzan idag smakade finare än nånsin.

Nu ska jag nog slå igång en film eller så. Tror att The Orphanage blir lagom i mörkret.. först lite mer chips och påskmust framför tv'n.

Inga kommentarer: