lördag 29 mars 2008

Fredag? Lördag? Jobba?

Igår så hade min mobil lagt av helt utan anledning och jag vaknade med ett ryck kl 08. Det är en väldigt dålig tid att vakna då jag börjar arbeta klockan 07 och har flextid fram till kl. 07.45! Upp fort som fan, kastade i linserna och åkte till jobbet snabbast möjligt. Det var lugnt.. folk skrattade på lattjo åt det hela.
Idag är det lördag och jag vaknade med ett ryck klockan 08.07 och kollar mobilen.. "fu** fu** fu**" får jag ur mig på ganska kort tid och hoppar ur sängen. Precis när jag ska skicka iväg ett "jävlar-jag-försov-mig-igen"-sms till J så vaknar resten av hjärnan och inser att det faktiskt e lördag och jag inte alls ska jobba.

När man inser en sån sak så finns det knappt nån skönare känsla än när man kan somna om och sova huuuur länge man vill utan att kunna komma försent.

Inga kommentarer: