måndag 31 mars 2008

Tradera en god vän


Har pratat gamla TV-spel på jobbet i några dagar och det ena favoritspelet efter det andra nämndes. Efter jobbet i fredags så gick jag och A till Tradition, en tv/pc-spelsbutik med nytt och begagnat. Tänkte ifall de skulle ha nåt begagnat Playstation 1 spel men gick bet. När jag kom hem kikade jag på nätet och hittade en del sidor med begagnade spel men flera var på tok för dyra... då... DÅ kom jag på att Tradera har ju vart min vän förr och borde inte svika mig denna gång heller! Mycket riktigt så fanns det favoritspel som jag nött med K och hans lillebror M så mycket. Wipeout 2097! Ett rymdflygspel med den bästa fartkänsla man nånsin skådat. Spelet är som ett vanligt racingspel fast med små skepp som flyter över de berg-och-dal-liknande banorna. Träffar man vissa rutor/tecken med olika färger på banan kan man få olika vapen/attacker att utöva på sina motståndare. Som jag nämnt innan så har det en ruggigt skön spel och fartkänsla! Tack vare min vän Tradera så kom jag över Wipeout 2097 med det vinnande budet på 41:- .. alltså FYRTIO EN SVENSKA RIKSDALER.. glad e jag! Nu blir det minsann Wipeout-fest nån dag med en massa öl/vin/whiskey samt gott tilltugg var så säkra!

Fråga till K: Du har inte kvar ditt gamla PS1 eller så? Kommer ihåg att du minsann hade Discworld och det skulle man ju bra gärna låna om det går för sig. Du är ju ändå hyffsat kass på att sätta dig framför ett spel dessa dagar så varför inte låna ut det till en gammal vän? Hehe!

3 kommentarer:

Kenneth Grönwall sa...

Fy fan så kul med lite WipeOut, brollan kör ju stenhårt på det spelet fortfarande fast med PS3 då.
Jag har inte kvar PS1, det gav jag bort till syrrans ungar för några år sedan och jag vet inte om de har de kvar...kan kolla vid tillfälle.

alebark sa...

Riktigt skoj ska det bli!
Jasså gav du bort det.. e mest ute efter Discword som var sjukt och skoj! Kolla vid tillfälle du!

Anonym sa...

ojoj...jag är fan king på wipeout...fast är inte det där 2097 typ tvåan??......gillade första bäst!!
ser fram mot ett race...jag är king med skeppen med hög toppfart å dåligt ax.....behöver bara ax en gång ; )